JESSICA HAGSTRÖM

Inte alltid roligt.

Publicerad 2014-05-07 14:49:00 i

Livet kan inte bara vara en dans på rosor, ibland måste det gå utför också. 
Det är då man lär sig att uppskatta allt bra man har i livet.
 
Nu är jag däremot less på att gå runt och ha en tung känsla inombords, en känsla av att jag är oduglig.
Oduglig när det kommer till allting här i livet.
Allt handlar om gnäll, tjat och att allt jag gör blir fel i andras ögon.
 
Denna ständiga och jobbig känsla av att folk dömer mig innan de lär känna mig, det enda man ser med mig är en tjej med ryggmärgsbråck som går lite annorlunda.. Henne kan man ju inte lära känna & ännu mindre bli tillsammans med.
Less på att ens vara den som har ryggmärgsbråck, varför blev det just jag? En återkommande fråga.
 
Så förbannat orättvist även om jag har haft en enorm tur i mitt liv, jag ska vara glad att jag kan gå och göra saker som många andra med det här inte kan, men jag vill inte vara så här alls, jag vill vara som alla andra i min umgängeskrets och jag vet att det är för mycket begärt just nu, men jag kan ju alltid önska.
Jag är en väldigt snäll tjej som tycker om att skratta och ha roligt, jag kan bli en riktigt bra vän, synd att folk vägrar ta chansen att förstå det och går efter det första man ser.
Less på att duga tills man träffar mig, jag är faktiskt samma person i verkliga livet som jag är innan man träffar mig...
 
Den där känslan av att man alltid är ensam, ingen speciell kille att spendera sin vardag med.. Det är inte heller någon rolig känsla, och också en anledning till varför jag känner mig oduglig.
Trött på det.
Nej man ska inte ha för bråttom, det har jag inte haft heller tycker jag, det har ju gått flera månader nu sen jag blev singel i december. Singellivet suger oftast.
 
Lita inte alltid på mitt leende, jag mår inte alltid så bra som det kan se ut som att jag gör.
Jag tar åt mig av sånt folk säger även om jag säger att jag inte gör det.
Jag bryr mig alldeles för mycket om allt och alla, det är inte alltid bra.
 
Behövde få skriva det här någonstans, man kan ju scrolla förbi om man inte vill läsa.
Har några tidsinställda och roligare inlägg som kommer! :)

Kommentarer

Postat av: sussi

Publicerad 2014-05-07 18:06:45

jobbigt att ha de tungt ..
är väl som du säger de
går upp å ner..
Man får försöka fokusera på de positiva när de är
som tyngst, även om de kan va svårt.. Kram

Postat av: Jonas

Publicerad 2014-05-07 21:50:26

Så glad att jag lärde känna dig, ångrar det inte en sekund!

Och du är inte oduglig, du är underbar :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica Hagström

Trevlig tjej från Gävle som brinner för fotografering och djur. Jag fotar mest djur och natur, men även annat intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela