JESSICA HAGSTRÖM

5 år sedan

Publicerad 2014-06-12 11:30:00 i hästar&ridning,

Idag är det hela 5 år sedan jag ramlade av en ponny som heter Jackie och jag minns delar av det som om det vore igår. 
Det var sista ridningen och sista hindret innan vi skulle ta sommarlov från ridningen och ridskolan, hela banan hade gått superbra, tills sista hindret.
Jackie tvärstannar precis innan hindret och jag ramlar över halsen hennes och ner på marken på andra sidan av hindret och tar mig om armen eftersom jag kände att någonting inte stämde. 
 
Mamma och pappa som var där kom ner och skulle hjälpa mig upp, minns att jag nästan svimmade och knappt kunde gå till bilen..
Väl på sjukhuset fick jag vänta ett tag och sen fick vi komma in, tröjan klipptes upp i ärmen och armen röntgades, därefter bekräftades det att armbågen hade hoppat helt ur led. 
Och efter det kom det värsta av allting, armbågen skulle dras tillbaka i led och jag var livrädd och hade ont.
Det blev nog ganska mycket smärtlindring i samma veva.
 
I två veckor in på sommarlovet fick jag gå med gips och jäklar vad det kliade hela tiden! 
Minns att jag använde en penna eller något liknande för att kunna klia under gipset... :o
Efter att gipset åkte av blev det sjukgymnastik för att kunna få tillbaka rörligheten i armen för jag kunde knappt böja ut den alls ett tag där.. och armen var ju riktigt färgglad! Blå, lila, röd, gul och grön. :D
Någon vecka efteråt, satt med gips i två veckor på sommarlovet.
Ursäkta kvalitén på bilderna, jag hade ingen bra kamera på den tiden och den på min arm är till och med en bild från en gammal webbkamera.
 

Kommentarer

Postat av: LIENE

Publicerad 2014-06-13 12:14:31

Ajj, måste varit väldigt jobbigt men skönt att sådant läker!

Postat av: sussi

Publicerad 2014-06-13 17:51:16

oj inge kul minne..
haft en axel ur led å de gör så satans ont när de
ska tebax... Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica Hagström

Trevlig tjej från Gävle som brinner för fotografering och djur. Jag fotar mest djur och natur, men även annat intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela