JESSICA HAGSTRÖM

Dålig dag för Oskar!

Publicerad 2013-10-23 16:22:09 i katten Oskar,

Idag var jag halvledig från utbildningen och min mamma tog helt ledigt från sitt jobb, anledning
Oskar skulle kastreras och chipmärkas. :)
Mellan 10, 10.30 någonstans kastrerades han, allt gick så bra så. 
Han väger 3,9 kilo och blir "bara" sju månader den 6:e november! 
 
Jag var dock som alltid väldigt orolig, vilket jag jämt är när det är djuren som är hos "doktorn". 
Vinglig på benen och riktigt trött efteråt, precis som det brukar vara för en nykastrerad kissemisse. :)
 
Har bara mobilbilder att bjuda på just nu.
På plats, en väldigt icke glad Oskar! Åka bil i transportbur var inte roligt.
Men han skötte sig väldigt bra.
Efteråt är man så klart trött♥
 
Han har varit otroligt duktig genom hela dagen tycker jag, stolt matte! 
Nu tycker jag dock synd om honom, det har varit en jobbig dag för honom och det ogillar jag som matte.

Kommentarer

Postat av: hanna

Publicerad 2013-10-23 18:07:38

sv; haha jadåå :)

Postat av: aina [fotoblogg]

Publicerad 2013-10-23 19:12:26

Men vilken söt kisse!

Postat av: Johanna - A dream as model ♥

Publicerad 2013-10-23 21:05:40

skönt att det gick bra, och vilken söt katt!! :)

Postat av: Adine

Publicerad 2013-10-23 21:11:43

Naw, stackarn :/ Det är alltid jobbigt att ta sina djur till veterinären, oavsett vad man ska göra där! Ge honom extra mycket kärlek ikväll :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-10-23 21:13:58

Vad söt han är :)

Postat av: Sanna J Bizzozero

Publicerad 2013-10-24 11:46:44

Söööt!


sVAR: Jaa verkligen, älskar den såå mycket! Favorit färg: vit.svart och röd!

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-10-24 13:14:39

Din katt väger mer än min hund O.o haha! Hoppas det kommer gå bra nu efteråt! Jag vet hur jag var den dagen jag skulle kastrera min hund, och jag svimmar nästan när han skriker av sprutan han får före för att du vet, typ somna? Usch! Veterinären gillar varken jag eller hunden!..

Sv: Åh, ja verkligen! Jag skulle också vilja ha ett akvarium med fiskar, älskade fiskar när jag var liten och ville ha massor! Sån är smått jag också, jag önskar att jag hade inspiration och saker att ta kort på, men det är svagt nu.. Annars skulle jag vilja ha en blogg med massa bilder och så:o
Ja, hon är helt underbar! jag vill gärna ha henne!;) Efter att jag såg bilderna på henne tänkte jag "en sån vill jag ha" men så blev det inte.. Blev en trefärgad och sen en grå x)

Bara en tanke, har du någon gång hört att folk tycker att det är djurplågeri att ta ut katterna i koppel? Jag tänkte göra det till sommaren men när jag nämnde det för en vän sa hon att det är djurplågeri:o Jätteförvånad blev jag då jag inte alls tycker det, men har du fått höra det någon gång ?

Postat av: LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands

Publicerad 2013-10-24 17:34:42

Så fin!

Postat av: Annika

Publicerad 2013-10-24 18:58:46

SV: HAHA, samma här. Ganska häftigt egentligen :D

Postat av: Lotta

Publicerad 2013-10-24 21:51:47

Sv; Jaa, det är ju perfekt då!! :)

och stackarn... jag vet hur Oliver var. Så hemskt! Han låg ner och kröp längst golvet i några timmar efter ingreppet :(

Postat av: Tyra

Publicerad 2013-10-26 16:01:51

Naw gullungen!
sv; Precis, dock så har jag inte tröttnar på min lilla vovve än vilket är bra :D

Postat av: M A T I L D A

Publicerad 2013-10-26 18:26:49

aw, vad gullig !!

Postat av: Susanna

Publicerad 2013-10-26 20:57:41

Å jag minns när våra katter skulle kastreras/steriliseras (vilket det nu var, länge sen haha), helt vingliga stackarna! Men det är ju en fördel inför framtiden i alla fall :)

sv: Haha jaa, jag försökte fota på ett sånt där stort akvarium med (typ) miljardtals stora fiskar. Blev ju inte världens bästa kvalitet direkt ;) Dina blev bättre!

Postat av: yasmine modell mamma och fru

Publicerad 2013-10-26 21:26:49

ja det är riktigt tufft
vilken söt kisse
hoppas du har en fin kväll
kraams

Postat av: vera

Publicerad 2013-10-27 14:32:33

naw stackars lilla killen.. vilken sötis..går nog över snart..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica Hagström

Trevlig tjej från Gävle som brinner för fotografering och djur. Jag fotar mest djur och natur, men även annat intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela