JESSICA HAGSTRÖM

Dag 18, mina rädslor.

Publicerad 2013-02-26 15:20:41 i

Sånt som jag är rädd för är bland annat:
  • Ormar - för att dem kan bitas och döda, även om man oftast inte dör av Sveriges ormar.
  • Spindlar - helt enkelt väldigt äckliga och dem kan bitas.
  • Mörker - man ser ju inget och vad som helst kan gömma sig där.
  • Myror - för att jag satt i en myrstack som liten och blev biten över hela kroppen - utvecklades till rädsla.
  • Hoppning - för att jag ramlade av och fick armbågen ur led när vi hoppade bana 2009, jag har hoppat ganska mycket efter olyckan men jag har aldrig tyckt om det igen och jag har alltid tyckt att det varit läskigt sen dess, slutade med att jag började i en dressyrgrupp men nu har jag fått sluta rida helt för att det kostar så förbannat mycket, saknar ridningen men inte hoppningen som tusan! 
  • Getingar - för att dem sticks och det gör så himla ont
Sedan tycker jag att det är oerhört obehagligt när bilar kommer och kör bakom mig, blev nämligen i stort sett jagad och skrämd av en bil förut när jag var ute med min kompis och vi satt på en skolgård och pratade.
Helt plötsligt kommer en bil in på skolgården och börjar köra och sladda eller något efter oss som sprang som ett par dårar några meter fram till ett litet hus som vi gömde oss bakom. 
Men det är nog ingen rädsla direkt, det är bara obehagligt.
 
Kommer inte på något mer än det just nu. 
Jag just nu, osminkad och hela alltet. Ska dock sminka mig sedan för jag ska till tandregleringen, fråga mig inte vad dem tänker göra med mig idag för jag har ingen aning, ska dit till sju. Dags att bli plågad igen antar jag.

Kommentarer

Postat av: Nelly Stigh

Publicerad 2013-02-26 15:36:08

allt bra med dig?:)
KRAAM

Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Publicerad 2013-02-26 18:43:45

Är också rädd för ormar och spindlar. Och varken mörker, getingar eller myror känns så lockande heller, men de är jag iaf inte rädd för ;-)
Coolt med ett blått och ett brunt öga, det är inte så vanligt.

Postat av: Liborius

Publicerad 2013-02-26 20:03:23

usch för ormar och mörker!

Postat av: Maria

Publicerad 2013-02-26 20:38:47

Uscha, förståeliga saker du är rädd för, kryp och sånt är obehagligt tycker jag med, speciellt när man inte vet var de är ^^
Och mörker är jag också rädd för, går helst inte ute själv när det är mörkt :/

sv: aa de hoppas jag med, måste försöka hitta något jobb :) fast resan kommer gå på minst 8000, troligen mer, för jag ska på surfcamp, så bara campet går på 5k ungefär, sen resa och sånt också. Men ska försöka lösa det på något vis, vill så gärna åka! :D

Haha ja, det låter som det, hoppas du får/kan åka till någon djurpark snart, och ta massor av fina bilder! :)

Postat av: Ellinor

Publicerad 2013-02-26 20:47:17

sv: Hehe ja :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-26 21:17:20

Synd det med hoppningen :( (jag själv vågar dock inte hoppa mer än över en kvist typ)Sedn gud vilken snygga ögonfärger du har! :D

Postat av: Isola

Publicerad 2013-02-26 21:17:42

va jag som kommentarade innan.. namnet försvann :(

Postat av: Cajsa

Publicerad 2013-02-26 21:30:01

skönt att det gick över i alla fall!

Postat av: basebollivet.blogg.se

Publicerad 2013-02-27 00:20:53

Finns mkt creepy.

Postat av: J O Y ▲

Publicerad 2013-02-27 09:27:17

Jag är också rädd för ormar, spindlar, mörker, myror och getingar haha!

Postat av: julia

Publicerad 2013-02-27 16:59:48

Underbart fin!

Postat av: linah brown

Publicerad 2013-02-27 21:06:56

fin du är:!

Postat av: Susanna

Publicerad 2013-02-27 21:31:53

Jag ramlade också av en gång, tror att jag var 12 år. Eller jag gick omkull, och sen dess var jag alltid lite rädd för att rida men kom över det till största delen, men var rädd för att hoppa (lättare att ramla av då)

sv: Ja precis, det är ju verkligen stor risk att de råkar illa ut om de går lösa i stan!

Postat av: MADDISENJ

Publicerad 2013-02-28 13:07:25

Är också rädd för ormar, eller snarare livrädd :p

Postat av: Angelica

Publicerad 2013-02-28 17:13:55

Fin blogg!
Kika gärna in på min blogg med, så har du chansen att vinna en body mist från Victoria Secret. Kram!

Postat av: Nelly Stigh

Publicerad 2013-02-28 20:16:33

bra med mig oxå:)
kraam!

Postat av: marina

Publicerad 2013-03-01 13:50:28

sv. Våren är på väg. :)

Postat av: Fanny Saarela

Publicerad 2013-03-02 17:29:44

(jag har nog aldrig gjort illa mig så mycket, stukat knät typ haha )

Jag såg att du har kommenterat min blogg, nu vill jag bara meddela att jag byter blogg! Du följer väl med?
Nya bloggadressen: http://saarelas.wordpress.com

Kom ihåg att följa min nya blogg på bloglovin om du följde min gamla! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica Hagström

Trevlig tjej från Gävle som brinner för fotografering och djur. Jag fotar mest djur och natur, men även annat intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela