JESSICA HAGSTRÖM

Ett år med Jonna!

Publicerad 2013-12-15 13:58:20 i katten Jonna,

Igår var det ett år sedan Jonna flyttade hem till oss, vilket vi aldrig har ångrat.
 
I början var hon en väldigt blyg liten tjej som helst ville gömma sig och sprang undan när vi kom mot henne,
men nu för tiden tycker hon att det bästa som finns är att gosa och hon älskar att leka.
Jag älskar denna katt mer än vad jag trodde att jag skulle göra, jag var faktiskt lite tveksam till att adoptera henne eftersom hon faktiskt visade sig vara väldigt blyg på katthemmet, hon gick undan så fort vi tog ut henne i lokalen vilket jag tyckte var ganska tråkigt.
Men vi lät min bror bestämma för det var hans favoritkatt som dog.
 
Tror inte valet var svårt för honom och det blev Jonna som kom hem till oss den där dagen i december förra året, och vet ni vad? 
Jag tycker inte att vi hade kunnat få en bättre kattkompis till Lukas.♥
Hon är ett av alla bevis på att man inte ska ge upp om en blyg katt.
Två snabba collage på henne med bilder från detta år.♥
Hon är inte bara världens gosigaste katt, hon är otroligt vacker också.
Dessutom kommer hon och Lukas bra överens! :)

Kommentarer

Postat av: Tyra

Publicerad 2013-12-16 07:48:51

sv; You dont know what you got until youre missing it a lot. Det är verkligen så med snön, när man inte har det saknar man det men när man har det vill man ha sol och värme :)

Postat av: LIENE

Publicerad 2013-12-16 09:09:24

Så vacker hon är!!

Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Publicerad 2013-12-17 13:39:56

Skönt att hon har blivit mer trygg och social:)
Jättevacker är hon!

Postat av: Susanna

Publicerad 2013-12-17 21:11:40

Håller med, en av våra katter är ganska blyg också, speciellt mot nya människor. Men bara man inte är påträngande eller så så funkar det jättebra och hon är väldigt kelsjuk och mysig :D

sv: Jaa, jag tror att det är en ganska bra idé :) Man såg på en del bilder när jag skakade med handen att "strecken" från fyrverkerierna blev sicksackiga ;)

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-12-18 13:49:46

Hon är verkligen riktigt fin!:)
Såg bilderna på henne på fb i en grupp också!:)

Postat av: Rune

Publicerad 2014-01-08 23:24:03

Ja, hon är verkligen en underbar liten sötnos, våran Jonna :D Jättefina collage vännen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica Hagström

Trevlig tjej från Gävle som brinner för fotografering och djur. Jag fotar mest djur och natur, men även annat intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela