JESSICA HAGSTRÖM

Inte bara kanelbullens dag..

Publicerad 2013-10-04 17:46:00 i katten Oskar, åsikter,

det är faktiskt även djurens dag, viktigare än en liten kanelbulle i mitt tycke. 
 
Man startade djurens dag, "World Animal Day" 1931 i Italien för att man skulle uppmärksamma situationen för världens alla hotade arter, men nu uppmärksammar man djurens dag även p.g.a. att folk ska få en förståelse för alla djurens situation, det är en påminnelse om att det finns mycket att göra för att världen ska bli en bra plats för våra djur som tyvärr får stå ut med mycket, mycket mer än de borde behöva göra. 
 
Världen ska inte bara vara bra för människor, det finns faktiskt djur på vår planet också.
Hur mycket folk än anstränger sig för att jobba för djurens välmående, finns det människor som tyvärr fortfarande gör allt från nåt så fruktansvärt brutalt och hemskt som att flå djur levande till nåt så fullkomligt onödigt och elakt som att kasta ut sin katt på gatan för att den inte duger längre. 
 
Varför ska en kanelbulle ha en egen dag egentligen? Varför känner folk till kanelbullens dag mer än att det är djurens dag? Något har ju uppenbarligen blivit fel, för djur är viktigare än kanelbullar.
Kanelbullen behöver ingen dag för att typ varenda människa ska älska/gilla den, eller hur? 
Men djur, som jag inte kan förstå hur man inte kan älska, finns det folk som hatar och är dum mot? Varför?
 
Det gör ont i hela mig att man kan göra ett djur något ont, att man ens kan vilja ett djur något ont är som ett helt annat språk i min värld, jag förstår det inte alls och kommer aldrig att göra det.
Min Oskar som har blivit en stor kille på 6 månader redan. ♥
 
Tack och hej, hoppas ni kommer ihåg att 4 oktober är djurens dag. 
 

Kommentarer

Postat av: Birgit

Publicerad 2013-10-04 18:12:16

Jättebra skrivet Jessica

Postat av: Amanda [SPONTAN]

Publicerad 2013-10-04 18:34:42

Oj, hade ingen aning om att det var djurens dag idag :O Superbra skrivet :)

Postat av: hanna

Publicerad 2013-10-04 19:03:32

sv; med dessa inläggen försöker jag motivera fler att börja träna på något sätt :)

Postat av: Johanna - A dream as model ♥

Publicerad 2013-10-04 20:08:18

så söt katt! :)

Postat av: Tyra

Publicerad 2013-10-05 05:36:45

Sötnos! Vad är han för ras??
sv; Mina syns inte så mycket eftersom det är mindre skillnad mellan grön och blå än brun och blå men när det väl syns så får jag kommentarer och komplimanger men sedan kan även folk bara sitta och kolla mig in i ögonen man bara okej?? :o

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica Hagström

Trevlig tjej från Gävle som brinner för fotografering och djur. Jag fotar mest djur och natur, men även annat intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela