JESSICA HAGSTRÖM

Gefle katthem.

Publicerad 2013-07-30 23:33:16 i

Det här är ett annorlunda inlägg med syfte att försöka hjälpa Gefle katthem.
 
Jag är själv volontär där och det är även min mamma.
Oskar, Dixie och Jonna är därifrån.
 
Nu är det som så att Gefle katthem tyvärr har fullt med katter och kan inte ta in fler hemlösa katter eller kattungar förrän katter som redan finns där lämnar sina platser till andra behövande katter.
 
Därför vill jag be alla som bor i närheten av Gävle eller vet någon som bor här i närheten som skulle vilja adoptera en kissemisse att dela med sig av det här, visa att vi finns!
Vi har allt - stora, små, hanar, honor, unga, äldre, blyga, icke blyga, keliga, knäkatter, icke knäkatter, innekatter och katter som vill vara både inne och ute - svart, svartvit, sköldpaddsfärgad, rödvit, gråvit, grå, långhåriga, korthåriga, en enögd, vit, brunspräcklig m.m. - Något som passar alla! 
 
Man gör en god gärning genom att adoptera en hemlös katt, istället för att uppmuntra oseriös avel och köpa en katt från en privatperson. Det finns för många hemlösa katter i Sverige för att vi ska kunna acceptera att all den här oseriösa aveln existerar av huskatter. 
 
Därför föredrar jag folk som adopterar från katthem framför folk som väljer att köpa av privatpersoner som knappast kan tänka på katternas bästa när de bara gör situationen värre genom att låta sina huskatter producera ännu fler huskatter.
 
Det jag ville få fram av det här inlägget är att ni hemskt jättegärna får tipsa om att vi finns och behöver folk som adopterar katter, annars kan inte vi hjälpa fler hemlösa katter.
 

Kommentarer

Postat av: Birgit

Publicerad 2013-07-30 23:48:29

Jättebra skrivet, Jessica. Hoppas du får många svar.

Postat av: ELIN

Publicerad 2013-07-31 00:01:31

sv: jaha okej, va jobbigt :( men det stämmer nog det du säger!

Postat av: Kicki (mamma)

Publicerad 2013-07-31 00:21:25

Tack Jessica för ditt helt underbara inlägg på din blogg . Sååååå bra skrivet . Hoppas många läser och delar vidare och framförallt kommer och hälsar på oss på Gefle katthem <3

Postat av: My Lundgren

Publicerad 2013-07-31 10:28:33

Hej!
Va med och tävla om att bli dagens blogg!
Lycka till!

Postat av: frida

Publicerad 2013-07-31 15:17:16

sv: Vad kul att du vill vara med i veckans blogg! Vinnaren dras på måndag, lycka till! :)

Postat av: Molly Bergström - MOOOLLYS.se

Publicerad 2013-07-31 16:00:56

Visst hihi :D nice, jorå fint! åh så söt bild !

Postat av: Susanna

Publicerad 2013-08-01 12:29:42

Vi har två katter nu som har svårt för nya katter, men ska jag köpa nya katter efter dem (de är rätt gamla) har jag faktiskt stora funderingar på att köpa från katthem :)

sv: Aa, det jag köpte tror jag ska fungera ganska bra för det också :) Den har ju stor bländare så man kan både få kortare skärpedjup och så släpper den ju samtidigt in mer ljus :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica Hagström

Trevlig tjej från Gävle som brinner för fotografering och djur. Jag fotar mest djur och natur, men även annat intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela