JESSICA HAGSTRÖM

Mitt akvarium.

Publicerad 2013-01-26 21:42:00 i fiskarna, fotografering - djur,

Hejhopp!
Finns det någon som läser min blogg som tycker om fiskar? :) Isåfall tycker nog du om detta inlägg, för nu tänkte jag nämligen visa hur mitt lilla akvarium ser ut samt hur mina fina invånare ser ut.
Kände att jag hade brist på fantasi till blogginlägg, så ni får stå ut med detta värdelösa och ointressanta inlägg.
 
Jo visstja, min pojkvän fixade mitt problem med minneskortet och det där, så nu kan jag få in bilder på datorn igen utan något komplicerat krångel, tur man har en människa som kan datorer i sitt liv!
 
*ber om ursäkt för skitdåliga bilder*
fiskarna är inte stilla länge och man måste ha långa slutartider (använde 1/50) för att kunna få ljusa bilder, sedan hinner man inte alltid ändra fokuspunkt heller så skärpan är ju helt åt skogen. 
Börjar med 3 bilder på akvariet, 60 liter.
Hela akvariet, närmre bild på ena sidan och en närmre bild på andra sidan. 
Nu tar vi mina söta/fina fiskar. :)
Här har vi en jätteliten platyhane av sorten tuxedo, har jag fått höra. 
Hjälp mig komma på namn! 
Platyhona, troligen med bebisar i magen annars är hon bara väldigt fet, en orange mussepigg platy. 
Mimmi är hennes namn (bara för att hon är en mussepigg-platy såklart)
Platyhona av sorten gul wagtail har jag fått höra. 
Även hon lite tjock men däremot är hon nog bara tjock och inte dräktig.
Sunshine heter hon.
Platyhane av sorten blå(?) mussepigg, skulle köpa en hona men den jag fick med hem var tydligen en hane.
Blueberry heter han.
Min enda kvarvarande guppyhane, de andra dog i en sjukdom som jag lyckades få med mig när jag köpte tetror.
Han är en blå (enligt uppfödaren blå, jag ser dock bara gult på honom..?) cobra.
Blev jättefenbiten av troligtvis en av mina svärdbärare, men fenorna har börjat växa ut igen.
Denna fisk heter Merry. (hade sagan om ringen tema på mina guppys) 
Otroligt dålig bild (har bättre på min externa hårddisk) på min svärdbärarhane, som jag köpte som en hona.. han är alltså en sent utvecklad hane, han hade inget svärd i bak när jag köpte honom och då var fenan under magen triangelformad som på honor, nu är den som den ska se ut på hanar.. konstig fisk som bara "blir" en hane.
Har inget namn på denna fisk och han är orange/svart färgad bara vad jag kan se.
Sen har vi min stackars tetra som blev ensam i sjukdomen jag fick när nästan alla fiskar dog.
Tetris har jag döpt den till, men jag vetetusan vad det är för kön.
Min fina svärdbärarhona som heter black beauty, hon är en väldigt fin tjej tycker jag men hon har blivit väldigt mycket gråare sedan jag köpte henne, då var hon verkligen svart och såg ut att glittra på vissa ställen.
Min jättefina blåa kampfiskhona som fick namnet Lynx.
Våran egenuppfödda lilla mollyhane Spot! vit/svart dalmatinermolly, med lite gult tydligen efter pappa.. :) 
Spot föddes i somras har jag för mig och växer aldrig tycker jag, han verkar ha stannat i den storlek han är i nu och han är väldigt(!!) liten för att vara en molly, så jag hoppas att han växer mer.
 
Det var mina fiskar, hoppas ni tycker att någon är fin? :)
Vi får väl se om det dyker upp några platybebisar också.
 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-01-26 22:34:43

åh, hade maaaaaaassor med fiskar när jag var yngre, var dock tvungna att ge bort dom efter några år eftersom våran katt inte kunde låta bli dom, haha.. :(

sv: min dag har varit huur bra som helst! :)

Postat av: molz

Publicerad 2013-01-26 23:43:34

det är bara bra med oss också!

åh har haft fiskar, fast de dog :/

Postat av: Annie Johansson

Publicerad 2013-01-27 00:08:34

- åh förstår det! nej de flesta säger att tiden flyger fram i gymnasiet och snart är jag där! :)

Postat av: linah brown

Publicerad 2013-01-27 03:36:40

va fina bilder:)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-27 11:34:34

vilka häftiga fiskar:)

Postat av: ★ E D I T H ★

Publicerad 2013-01-27 12:08:03

Vad söta fiskar ^^

Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Publicerad 2013-01-27 20:34:28

sv: Verkligen. Fast jag hade aldrig orkat ha något själv;)

Postat av: Jessica

Publicerad 2013-01-27 21:20:26

skit fina! :) Hur stort är akvariumet? :) Vilken linje går du? :)

Postat av: basebollivet.blogg.se

Publicerad 2013-01-27 21:47:08

Vilket fint akvarium och superfina fiskar.

Svar: Det kommer du absolut, studenten är helt fantastisk. Inget man glömmer i första taget :)
Det är klart vi längtar efter att få det klart men det ska bli kul att följa hela processen från start och att äntligen få en stooor garderob haha.

Postat av: Jeanette

Publicerad 2013-01-27 21:48:38

sv: haha jag brukar också missa såna dagar! Enda gångerna jag inte gör det är när någon kompis säger till att det är något sånt just den dagen haha

Postat av: karin

Publicerad 2013-01-27 22:37:20

Snygga Bilder! Fiskar är ganska coola om man tänker efter haha :D

Postat av: Sophie - En av Sveriges bästa livvstilsbloggare!

Publicerad 2013-01-28 17:15:35

Blev så sugen när du la ut din att jag gick in på abc-gruppen och kollade på den och ångrade mig faktiskt pytte lite att jag inte skrev Sophie (blomma) Larsson :P
Jag skrev Sophie (blomma) HR3 xD

Postat av: yasmine modell mamma och fru

Publicerad 2013-01-28 22:01:52

bra här med har slappar kväll framför tvn kraam

Postat av: emy

Publicerad 2013-01-29 20:45:40

Fin blogg du har! Har du haft en bra dag? :)

KRAM

Postat av: yasmine modell mamma och fru

Publicerad 2013-01-29 20:50:31

så kan det bli hoppas du får en fin kväll kraam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica Hagström

Trevlig tjej från Gävle som brinner för fotografering och djur. Jag fotar mest djur och natur, men även annat intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela