JESSICA HAGSTRÖM

Att volontärjobba på katthem..

Publicerad 2013-04-17 13:30:00 i vardag,

.. Är så himla givande!
Jag har träffat såå många olika katter & människor.
 
- jag har fått följa ett par kattungar från att dem var 1 dag gamla.
- jag har haft en sphynx på ryggen som var väldigt mysig, tack vare henne har jag börjat tycka om den rasen.
- jag har blivit nerspydd av en annan sphynx också.. det är väl en av de mindre trevliga katt-erfarenheterna. ;)
- jag har sett en brun kattunge (ovanlig färg)
- jag har träffat en döv katt
- jag har träffat en katt med en halv svans
- jag har hant om deras hemsida och har därför lärt mig en hel del om koderna & sånt.
- jag har träffat många underbara människor!
- jag har sett kattungarnas navelsträngar (lovar att detta aldrig hade hänt utan volontärjobbet och ja, det var kul!)
- jag har lärt mig lite om katter, sånt som jag inte visste förr.
 
Mycket av det hade jag aldrig varit med om nu om det inte vore för volontärjobbet. :)
Bli volontär på ett katthem nära er, det är sjukt givande och roligt.
En av kattungarna som är tre veckor gammal idag.♥
Bor ni i Gävle tycker jag att ni ska besöka Gefle katthem på kryddstigen om ni vill ha en katt.

Kommentarer

Postat av: Susanna

Publicerad 2013-04-17 19:28:13

sv: Haha ja det trodde jag också, men mitt hår verkar inte hålla med!

Åh kul att det gick bra att fota :) Standard för mina katter är att göra sin fulaste min/se sura ut eller gosa med kameran... lagom fina bilder man får då liksom!

Postat av: bexollila.

Publicerad 2013-04-17 20:53:44

ne precis man måste ha lite utmaning :D

Postat av: Sara - Hold on be strong

Publicerad 2013-04-18 02:36:24

söt!!

Postat av: liborius

Publicerad 2013-04-18 11:56:16

kul:D

Postat av: Sara ❤

Publicerad 2013-04-20 21:01:59

sv: Jaa de e lite störande ... hihi awww, ha en bra kväll!
Kram

Postat av: Julia

Publicerad 2013-04-23 19:34:28

Det låter så kul att jobba/hjälpa till på katthem, det är något jag verkligen måste prova på någon gång! :)
Vilken söt liten kattbebis!

Postat av: bbecka

Publicerad 2013-04-28 12:08:01

sv: okej va kul! :)
jag har umgåtts med kompisar, och bara tagit det lungt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica Hagström

Trevlig tjej från Gävle som brinner för fotografering och djur. Jag fotar mest djur och natur, men även annat intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela