JESSICA HAGSTRÖM

Vackra Red.

Publicerad 2012-11-26 10:23:51 i

Hej!
Som ni vet har jag haft en tuff helg med mycket frågor och känslor hit och dit, man undrar vad det var för fel på Hans och man undrar varför det skulle hända just vår katt..
Det känns fortfarande helt ofattbart, fruktansvärt, orättvist, jobbigt och allt sånt..
 
Men efter regn kommer solsken, det vet vi väl allihopa? 

Igår åkte jag och min mamma ut till Arken zoo i valbo och hämtade hem vår vackra kampfiskpojke som mamma redan innan bestämt ska heta "Red", på grund av hans vackra helröda kropp och helröda fenor.
I zoobutiken var vi lite tveksamma, han såg inte ut att må så himla bra och han är så stor så man undrar hur gammal han är redan.. och hur länge vi får ha honom om han nu är gammal, men vi kunde inte låta bli, mamma köpte honom och han fick följa med hem. 
Direkt när han får utforska sitt nya hem märker man att han mår bättre, han spanade in allting som fanns där, och sedan satte han igång med att bygga ett skumbo.
Efter några timmar i nya hemmet gör killen ett skumbo! 
Mamma och jag var helt förvånad och överraskade men superglada över att han verkar trivas hur bra som helst hemma hos oss och i sitt nya fina hem, där han inte behövde dela akvarie med en massa dryga tetror som han gjorde i affären, utan här fanns bara en liten Octocinclus till sällskap, som han också spanat in väldigt noga. ;) 
 
Så det kanske blir kampfisk-bebisar i framtiden, när vi läst på som sjutton om hur man ska bete sig med honan och bebisarna och allting som kommer med detta!
Honan vi har måste ju också vilja leka innan vi stoppar i henne, såklart! :)
Men hanen kan vänta har jag läst, dom behöver ju ingen hona bara för att dom bygger.
 
Så det här var en trevlig överraskning mitt i det tragiska och allt sörjande, tack Red för att du gjorde en sån trevlig sak mitt i allt det här hemska, det gjorde mig mycket gladare! ♥
 
Lite bilder:
först på Red :)
Sååå vacker! ♥ och bildskön, snacka om mycket bilder det kommer bli på denna kille!
Och så två bilder på hans skumbo som jag tog lite snabbt i morse.
Stort och fint! Kanske ser litet ut på bilderna, men det är ganska stort när man ser det i verkligheten! :D

Kommentarer

Postat av: Rebecca Önhult -FOTOGRAFI

Publicerad 2012-11-26 21:31:45

Perfekt!
Tyvärr kan jag inte med nikon kamerorna.. men har du en extern blixt kan du rikta den upp mot taket, det brukar ge ett mjukare ljus!:)

Postat av: Sandra :)

Publicerad 2012-11-27 12:05:05

Sv: Haha absolut :) Det blir lite roligare att äta då ^^

Postat av: Elin

Publicerad 2012-11-27 18:51:18

Åh va kul att Red verkar trivas i sitt nya hem :)

Postat av: Sabina

Publicerad 2012-11-27 23:11:44

Fin han är :) Tråkigt med katten :( tröstkramar

Postat av: Anton

Publicerad 2012-11-28 19:58:12

sv: tack så myycket! :)

Postat av: Yohanna - Fotograf i Hälsingland

Publicerad 2012-12-06 19:45:20

Vilken snygging! Dom brukar ju inte se alltför lyckliga ut i djuraffärerna.. :/
Roligt med småbäbisar sen, har ni honor lr? :)

Postat av: Varga

Publicerad 2012-12-06 21:56:16

Skitsnygg var han, och jag är inte ens jätteintresserad av fiskar ;P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica Hagström

Trevlig tjej från Gävle som brinner för fotografering och djur. Jag fotar mest djur och natur, men även annat intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela