JESSICA HAGSTRÖM

Fisk.

Publicerad 2012-06-25 22:13:22 i

Dags att blogga idag också kanske?
 
Köpte ju även nya fiskar igår, har inget att blogga om så nu visar jag dom.
Mest för min egna skull så jag minns vilken dag vi köpte dom, ni är nog inte intresserad.
 
Det här är min nya fisk, Kalle var en likadan men inte lika stor däremot.
Kasper heter denna och är en dvärggurami röd (neon?)
Första bilden är tagen med blixt och är enligt mej rättvisare i färgen än bild 2,
han blev liksom blekare än vad han verkligen är när jag fotade utan blixt,
så jag tog en bild med blixt för jag vill inte knäppa med blixt första dagarna.
Det här är en regnbågsfisk boesemani, hane, och ironiskt nog döpte mamma den till Jimmy, som min bror heter.
Hon köpte även en hona, även det en regnbågsfisk boesemani, och då kan ni ju gissa vad denna heter?
Jo precis, mamma döpte denna lilla tjej till Jessica..
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att dom heter som jag och min bror, menmen!
 
visst är dom fina?
 
Men jag har en tråkig nyhet också.
Vår ena kampfisktjej dog den 23 juni, men det var en olycka, och ingen konstig onödig och okänd anledning.
Hon fastnade i ett litet hål på en grej i akvariet, som dom andra små fiskarna kommer genom, men hon var lite knubbig hela tiden och hon fastnade i samma hål 2 gånger under några månader, första gången lyckades mamma rädda henne men inte den andra gången, så hon dog av att ha försökt simma genom ett hål som var för litet för hennes kropp.
Riktigt tråkigt, hon var otroligt vacker!
Det här är Ice bland första dagarna hon var här, bilden luras för hon ser tjock ut även här, men det var hon inte.
här är hon och Daisy (röd) som fortfarande lever,
Och här är bland de sista bilderna jag har på henne, efter första gången hon fastnade i hålet,
det är därför hon ser sårig ut på kroppen. ser ni hur knubbig hon hade blivit med? man undrar ju om hon åt mat för två fiskar...
 
R.I.P kära lilla fina Ice, tragiskt att detta skulle hända.. ♥
 
Ha det bra! imorgon är uppdateringen nog nere om jag inte orkar blogga på morgonen, ska vara med pojkvännen min.

Kommentarer

Postat av: alexandra

Publicerad 2012-06-25 23:38:14

sv; håller med till 110% !

Postat av: mw

Publicerad 2012-06-26 07:50:20

Varsågod , allt bra ?

Postat av: emelie

Publicerad 2012-06-26 09:54:11

vvad gör du? :)

Postat av: ♣ Ida - Hon som föddes med LKG

Publicerad 2012-06-26 12:56:15

Hoppas du får en bra dag! ♥

Btw, har 2 tävlingar på bloggen!
Gissningstävling och en tävling där du kan vina valfri vara från kavatajag :)
http://idahtt.blogg.se/2012/june/gissningstavling-vad-tror-ni.html
http://idahtt.blogg.se/2012/june/tavling-vinn-en-valfri-vara-fran-kavatajag.html

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-06-26 13:59:10

Jätte fina fiskar! :) kram

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-06-26 19:42:05

Fina fiskar :)

Postat av: nora =D

Publicerad 2012-06-27 16:27:32

Jätte fina firrar! ;DD

Postat av: Amanda -fotograf&webbdesigner-

Publicerad 2012-06-27 19:56:53

Tack så jätte mycket :)
Det är bara att kämpa! Alla börjar någonstans :)

Postat av: Sofia N

Publicerad 2012-06-28 19:40:24

Fina fiskar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica Hagström

Trevlig tjej från Gävle som brinner för fotografering och djur. Jag fotar mest djur och natur, men även annat intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela