JESSICA HAGSTRÖM

Yngelvagga till bebbarna!

Publicerad 2012-07-28 19:59:31 i

Hej och god kväll!
 
Idag har jag varit i stort sett bänkad framför svtplay och dressyren, jag är kanske inte ensam om det?
Jag kommer vara bänkad framför all hästsport nu dom närmsta dagarna, haha!
 
Iallafall, igår införskaffade jag mej en yngelvagga eller vad det verkligen heter till akvariet,
så nu bor våra två små bebisar där, som jag kanske inte sagt nåt om här..
Det har jag inte gjort eftersom jag inte trodde att dom skulle överleva,
men eftersom jag verkligen vill att dessa små bebisar ska överleva så köpte jag yngelvaggan! :)
Dom är födda någon gång för två veckor sen, vi såg dom först den 11 juli så någonstans där.
Och då var dom fyra om jag minns rätt, två av dom var alltså inte tillräckligt snabb undan dom stora fiskarna.
 
Det ska bli otroligt roligt att följa dom små och se vilka färger/färg och kön det blev.
Pappan vet vi vem det är eftersom det är små mollys, och vi har bara en hane som är molly.
Mamman är nån av dom 3 honorna vi har, vem vet vi inte om vi kommer lyckas lista ut,
men jag tror än så länge på Cruella (svart/"vit" nästan silver enligt mej) eftersom hon var så himla tjock ett tag. 
Hihi! :)
Pappa King:
Stilig kille va? gul/svart segelfensmolly! :)
Okej, misstänkta mammor nu då:
Cruella, svart/silver(vit(?)) dalmatinermolly
Queen, mörkt Silver med svarta prickar över hela kroppen. Segelfensmolly, kom samtidigt som King.
Heter det verkligen segelfensmolly på honorna som inte ens har en "segelfena" på ryggen...?
omöjlig fisk att fota då hon är kolsvart, får bli dessa trots att jag säkert har bättre.
Iallafall, en stoooor black molly. hon är seriöst helt sjukt stor för att vara vanlig molly,
Queen är lika stor men hon är segelfensmolly, inte vanlig molly.
Jag tror inte att det är hon som är mamma, för hennes ungar borde bli mörka.

Kommentarer

Postat av: matilda

Publicerad 2012-07-29 10:17:54

Det var så lite så! Vad tycker du om mina bilder då?:)

Postat av: Nadja

Publicerad 2012-07-29 17:11:04

SV; Tack :) De där bilderna var fotade med min älskade Canon eos 1100d med mitt Canon ef 70-300 mm objektiv :)

Postat av: Birgit Hagström

Publicerad 2012-07-29 19:05:00

Hej Jessica, jag visste inte att du har en blogg. Upptäckte den då jag satt och letade efter en annans blogg. Kul. vi hörs!

Postat av: Maria

Publicerad 2012-07-29 22:08:41

sv: ja men precis :) känns inte som jag gjort något alls på hela sommaren, fast lite har jag ändå gjort, bara de att jag inte åkt iväg något så det är någon "större" resa liksom. :)
haha ja men precis, så gott som det är så är det värt de ^^

Postat av: Michelle

Publicerad 2012-07-29 23:08:38

Sv; haha ja jag förstår de, OS är inte alltid det roligaste men jag lyckades ändå hålla mig vaken :)

Postat av: Michelle

Publicerad 2012-07-29 23:09:01

Sv; haha ja jag förstår de, OS är inte alltid det roligaste men jag lyckades ändå hålla mig vaken :)

Postat av: Malin

Publicerad 2012-07-30 21:28:12

sv: nice, ja det är bra :)
Vad gör du?

Postat av: Anna

Publicerad 2012-08-01 19:32:21

Hej, vill du ha chansen att vinna en plattång? Va med i min tävling här: http://aeliz.blogg.se/2012/august/tavling-vinn-en-remington-plattang.html#comment

Postat av: Penny

Publicerad 2012-08-08 00:27:27

nej och tur är väl de, ärr är väl det sista man vill ha i ansiktet , tur det finns smink :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica Hagström

Trevlig tjej från Gävle som brinner för fotografering och djur. Jag fotar mest djur och natur, men även annat intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela