JESSICA HAGSTRÖM

Hemskt..

Publicerad 2012-08-27 17:41:50 i

Ååh!! VARFÖR?!
varför just nån jag älskar?
varför vår kanin?
varför, bara varför!?
alltid ska jag eller nån jag älskar drabbas..
 
Oliver lever, men kanske bara i en vecka till.
Jag skriver allt så kortfattat som möjligt, jag kan skriva fel eftersom detta är vad jag har hört från mamma, fick ju inte vara med hos veterinären, tur är väl det för då hade jag nog grinat.
 
Oliver har ju en knöl vid nosen som visade sej vara väldigt infekterad med massa vitt, segt och illaluktande var, men förmodligen var det mer än bara knölen som var infekterad med var eftersom veterinären kunde få ur skitmycket var.
 
 
veterinären dömde ut Oliver direkt, hon trodde nämligen att tandroten på den sidan hade gått genom tårkanalen och att det var därför det rann i ögat på han. MEN, mamma ville att dom skulle ge han en chans och röntga, så det gjorde dom, och dom kunde inte se på bilderna att tandroten hade gått genom.
 
vi har fått en salva som vi ska spruta in i knölen varje dag, så dom har liksom gjort ett "hål" i knölen så vi ska kunna få in salvan.. han har även fått en medicin som han måste äta, IGEN.
 
Nästa måndag runt 16.15 ska han på återbesök, risken är då väldigt stor att han måste avlivas.
oddsen är väldigt små för Oliver har veterinären sagt.
 
Det finns chans att han klarar detta och får leva, men jag känner på mej att han bara har en vecka kvar i livet..
det finns nog inget vi kan göra, men vi ger detta en chans och hoppas.
 
ååh min lilla älskling, varför du? ♥
Här var det inga bekymmer.. här trodde vi att du skulle få bli gammal och gråhårig innan du dog,
nu vet vi ju inte längre om det blir som vi hade hoppats..

Kommentarer

Postat av: hanna stångberg

Publicerad 2012-08-27 17:54:48

gud vad hemskt :( vet hur det känns att förlora ett husdjur, min hund blev överkörd men hoppas att din kanin klarar sig! kram. <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-08-27 18:46:54

Men usch vad hemskt :c Börjar nästan gråta :c
Hoppas att allt blir bra <3

Svar: ja, fy sjutton vad jag hatar denna mardröm! :(
Jessica Hagström

Postat av: Maria

Publicerad 2012-08-27 18:58:06

Uscha, vad hemskt. :(
Hoppas verkligen han klarar det!

sv: haha ja man gör ju de :) ne men precis, man orkar inte göra mer än ett par stycken på rad typ, speciellt inte om de inte går nå bra ^^
Men lycka till med testerna! :)

Postat av: Malin

Publicerad 2012-08-27 20:24:18

SV: Tack så mycket :D x2 ;)

Jag fotade i köket under kranen och väntade på vattendroppar och fick till riktigt coola moments! :)

Postat av: Jeanette

Publicerad 2012-08-27 23:12:59

Usch vad hemskt!! :( Hoppas allt löser sig och att han blir bra igen :)

Postat av: Lovisa

Publicerad 2012-09-01 11:36:42

Hoppas verkligen att din kanin blir bra igen. Minns själv hur jobbigt det var när min kanin Tindra avlivades för 1,5 år sedan. Det är otroligt vad mycket ett djur kan betyda så mycket för en och att människor som aldrig haft djur inte kan förstå hur ledsen man blir när dem går bort.
Kram till dig och Oliver.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica Hagström

Trevlig tjej från Gävle som brinner för fotografering och djur. Jag fotar mest djur och natur, men även annat intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela