JESSICA HAGSTRÖM

bara en sak jag började tänka på..

Publicerad 2012-08-27 23:28:41 i åsikter,

man ska aldrig klaga på sitt liv, för rätt som det är så är det mycket värre än när man klagade.
det finns folk som har det värre också, men ändå sitter man och klagar på både det ena och det andra?
 
nu har jag lite att klaga på.
Oliver finns kanske inte längre kvar i livet nästa måndag
och folk i ettan på skolan har börjat snackat illa om mej tydligen.
detta är saker som det känns som att man kan vara ledsen och arg över, men när jag klagade över att skolan snart skulle börja tänkte jag minsann inte på att saker och ting genast skulle bli värre än så?
 
jag har klagat på att skolan skulle börja många gånger, jag har klagat över att Oliver har stampat i buren på nätterna då han blivit skrämd av något, jag har klagat över det där ljudet när han dricker ur vattenflaskan på nätterna när jag försöker sova, jag har klagat på vädret, jag har klagat på massa småsaker.
 
i skolan är det inte roligt nu, när jag vet att folk i ettan säger saker om mej.
att oliver stampar ibland på nätterna när han skräms av något eller att han dricker ur den högljudda vattenflaskan mitt i natten när man försöker sova är inget jag lär klaga på längre, jag kommer tvärtemot det sakna det om han måste avlivas på måndag.
och vädret kommer bara fortsätta bli värre för nu är det höst.
så jag menar.. vad tusan klagade jag på egentligen? nu är det ju 1000 gånger värre..
 
så innan ni klagar på saker, tänk på att det hade kunnat vara värre många gånger.
jag i rullsand. den där knölen bakom mej är en andflicka, hon ville så gärna vara med mej och min pojkvän när vi var där och fotade, och det fick hon så gärna!
Denna bild tog jag på henne, tycker faktiskt om den riktigt mycket!
det är så snyggt med siluettbilder (stavning?)

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-08-28 00:24:21

Fina bilder! :)
Uscha, håller med dej, man klagar på alldeles för mycket småsaker här i världen.
Men försök att inte lyssna och ta åt dej av vad de säger om dej, vet att det kan vara svårt, men de vet ju troligen inte sanningen om vad de snackar om, eller? Men det vet ju du!
Försök stå på dej vännen, de där respektlösa ungarna ska inte få trycka ner dej! <3

sv: ja de förstår jag :( jag har förlorat två kaniner, dock var de inte lika nära som du och oliver. liksom, den ena fick vi när vi var små, det var ju mest mamma som fick ta hand om den, och den andra fick jag mot min vilja, och det slutade med att mamma fick ta hand om den med, den gick knappt hålla i liksom.
Nu vill jag ju ha en kanin, men det får vänta tills jag bor själv igen. :)
Hoppas verkligen det går bra med han, så han överlever! <3

ne de förstår jag, skulle inte jag heller orkat. Jag gav ju upp helt med körkortet efter jul typ, dels för att det var så mycket i skolan men också för de som hände då liksom, man orkar ju inte med allting :/

Postat av: Malin

Publicerad 2012-08-28 09:35:09

SV: Jaja okej! Jag satte en svart skärbräda bakom bara för att inte få med kranen i bakgrunden och det funkade ju ändå rätt bra! :)

Postat av: Jeanette

Publicerad 2012-08-28 17:28:18

sv: :( Hoppas det går bra och att dom små oddsen är stora nog.

Postat av: ANTONSFOTO

Publicerad 2012-08-28 21:56:30

Sv: Tack så mycket :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica Hagström

Trevlig tjej från Gävle som brinner för fotografering och djur. Jag fotar mest djur och natur, men även annat intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela