JESSICA HAGSTRÖM

Smällare på nyår..

Publicerad 2011-12-30 17:52:15 i

må vara fint att se på, men en mardröm för många djur.

jag ser hellre att djuren mår bra, än att vi får se några illalåtande ljussken på himlen?
då gör man hellre som jag och min pojkvän gjorde förra året,
vi tände en såndär japansk lykta eller vad dom heter,
som flyger tyst och stilla upp i luften och stör inga som helst djur eller människor.
DET är fint och fridfullt.
raketer är illalåtande och visst, jättefint ibland. Men framförallt skrämmande för många fyrbenta.

djuren är viktigare än smällare.
djuren kan bli ärrad för livet, tänk på det.
smällare är fint så länge det varar
men djur som blir ärrad för livet, är inte någor som varar några timmar, det varar ofta en livstid.
Tänk på djuren! köp japanska lyktor som är tysta, fina och fridfulla. :)

här är förra nyår, när vi tände en såndär lykta i andersberg. :)

gör som vi, tänk på våra fyrbenta vänner! ♥


bild ett: Lukas
bild två: Hans
Jag vet inte vad Lukas och hans bror Hans tycker om dessa smällare, men det får vi se imorgon,
eftersom jag antar att folk kommer smälla i närheten... för vi ska kanske vara hos min pappa imorgon.

Eftersom Oliver inte bodde hos oss förra nyår, vet vi inte hur han reagerar om han hör dom,
men jag tror personligen inte att han bryr sig, han är en tuffing den där! :)

Smille bryr sig inte så mycket, men smäller det mycket så blir han orolig.

men även om mina djur inte bryr sig så mycket, tänker jag på djuren som gör det.
jag vet att hundar lätt blir rädda för smällare, för det har jag hört mycket av,
inga smällare för min del i år heller!

Kommentarer

Postat av: s k o k ii c

Publicerad 2011-12-30 18:43:11

- åååh så söt kanin !!

Postat av: ida ♥

Publicerad 2011-12-30 20:15:24

Okej :-)

Postat av: CAMZIES

Publicerad 2011-12-30 22:31:27

sv; hehe lugnt! ojoj, de lät som mycket ja:) jo, vi for fram och tillbaka från affärer & sen hämtade vi några och firade hemma:)

Postat av: ♥ Evelina ♥

Publicerad 2011-12-30 23:38:10

Håller med, våraa hästar blir alltid jätte stressade, speciellt när vissa människor smäller lite på dagarna oxå, då är ju hästarna fortfarande ute i hagaran och springer runt som galningar :c Och Nova (hunden) hon kryper in under min säng och sitter där och är livrädd hela kvällen :/ man kan knappt rasta henne på dagarna hon försöker bara slita sej ur kopplet då :c Hoppas att det blir lugnt i år!

Postat av: kajsa

Publicerad 2011-12-31 02:39:51

Håller med dig där!



Våran stackars hund är jätterädd, och det blir bara värre o värre för varje år :/

Nu är han också skadad, så det gör inte saken bättre..

han blir jättestressad, både hemma och så fort han går utanför dörren!



sen fattar jag inte varför man ska börja smälla raketer en vecka innan nyår?! usch.. hoppas att man kommer på att tillverka tysta raketer, eller som ni gjorde, japanska lyktor :-)

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-12-31 09:29:29

Jag och fästmannen bor på hotell i Karlstad över helgen och firar in det nya året!



Idag har vi bara planerat in en shoppingrunda och en härlig långpromenad, sen får vi se vad som händer.



Hur ska du spendera årets sista dag?

Kram

Postat av: Ellinore

Publicerad 2011-12-31 11:43:44

Fin blogg :)

Du får ha en fin nyår&Gott nytt år :)

Postat av: ebba :)

Publicerad 2011-12-31 12:01:57

Tack för svaret! härligt astt fakktiskt se en som bryr sig om djuren!

Postat av: elin andersson!

Publicerad 2011-12-31 13:35:07

sv: håller med dig, tänk på djuren vafan.. :/

Postat av: Linnea S ♥

Publicerad 2011-12-31 14:56:49

Fin blogg du har! :D ♥

Vad gör du? :)



Ha en grym nyårsafton!



Kram ♥

Postat av: Ronja

Publicerad 2011-12-31 15:46:31

Så himla söt kanin du har! :)

Postat av: ViktoriaCaroline♡

Publicerad 2012-01-01 01:10:35

Mina grannar skickade iväg sådana lyktor :) Jag håller med dig om att dom är mycket finare än raketer :)

Postat av: Frida

Publicerad 2012-01-01 13:59:23

Har du haft en bra start på 2012 ? =) kram <3

Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Publicerad 2012-01-01 14:53:50

Svar. Haha, men ja :) det är nog en bra idé :)

Då kan man ju ta det lugnt och försiktigt :)

Postat av: Sabina

Publicerad 2012-01-13 15:27:25

sv: Tack så mycket :)



Håller med dig, och det värsta är ju att vissa håller på och smäller flera veckor innan och efter också!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica Hagström

Trevlig tjej från Gävle som brinner för fotografering och djur. Jag fotar mest djur och natur, men även annat intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela